وبلاگ خبری خودرویی

مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرو

وبلاگ خبری خودرویی

مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرو

۲۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است





ادامه عکسهای این متورسیکلت عاااالی رو در گالری سایت خودرویی ببینید :)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۱:۳۰
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


حادثه خبر نمی‌کند! شاید تنها درصد بسیار اندکی از رانندگان باشند که در طول عمری که پشت فرمان می‌گذرانند، کارشان به برخورد با خودروهای دیگر نکشیده باشد. در حقیقت هرچقدر هم با دقت کامل و بسیار اصولی رانندگی کنید، باز هم احتمال بروز تصادف با برخی رانندگان ناشی و بی‌حواس وجود دارد. اما با بروز این شرایط، نیاز به تعمیر و ترمیم مشکل ایجاد شده در بدنه خودرو و در واقع بازسازی آن بخش پیدا خواهید کرد و اگر ضربه آنقدر شدید نباشد که به اجزای فنی خودرو ایرادی وارد شود، دست به دامان صافکار و نقاش خواهید شد.

هرچند که در برخی شرایط خاص و ضربه‌های سطحی (در صورتی که به رنگ آسیب چندانی نرسد)، ممکن است به نقاش خودرو نیاز پیدا نکنید اما در هر صورت، برای ترمیم ضربه وارده به صافکاری مراجعه خواهید کرد. در ضمیمه تعمیرگاه قبل با بررسی حرفه نقاشی، مراحل ترمیم رنگ خودرو را تشریح کردیم اما در این نوشتار به سراغ یک مرحله قبل‌تر رفته و طریقه صافکاری خودرو را خدمت خوانندگان ارائه می‌کنیم. البته پیش از شروع لازم می‌دانیم از توضیحات جناب آقای جواد عباسی، صافکار خبره شهرستان شاهرود کمال تشکر را به جای آوریم.


تصادف و تاثیر آن بر نقاط مختلف


در جریان تصادفات با شدت متفاوت ممکن است به قطعاتی همچون سپرها، کاپوت، گلگیرهای جلو، گلگیرهای عقب، درها، ستون‌ها، سرشاسی‌ها، سقف، درِ صندوق، سینی‌های جلو و عقب، کف صندوق و… خسارت وارد شود که ترمیم و صافکاری هر یک از این بخش‌ها روشی خاص، مهارت و مهم‌تر از همه تجربه و هنر صافکار را می‌طلبد. ضربات می‌توانند شدید یا جزئی باشند که بسته به شدت ضربه، صافکار تصمیم می‌گیرد قطعه تعویض، صافکاریِ تنها و یا صافکاری و رنگ شود. طراحان خودرو اصولا بسته به نوع خودرو و همچنین کاربرد آن تصمیم به انتخاب قطر ورق بدنه و یا دوبل یا تک‌لایه بودن ورق بدنه در بخش‌های مختلف می‌گیرند که این بخش‌های دوبل اصولا برای استحکام بیشتر بدنه و افزایش ایمنی تعبیه می‌شوند و اگر ضربه تصادف به قسمت‌های دولایه آسیب وارد کند، ترمیم آن با دردسر بیشتری انجام می‌شود.

نقاط میانی کاپوت، دور در‌های کابین، بالای گلگیرها و… از جمله نقاطی هستند که به صورت دو‌لایه ساخته می‌شوند و در صورت وارد‌شدن ضربه، صافکار ناچار به برش بخشی از لایه دوم (لایه داخلی خارج از میدان دید) و در نهایت ترمیم لایه آسیب‌دیده خواهد بود.


بی رنگ یا با رنگ؟! مسئله این است

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، پس از بروز حادثه، شخص صافکار بسته به شدت ضربه تصمیم می‌گیرد که قطعه تعویض، صافکاری و یا صافکاری و رنگ شود. از این رو در حرفه صافکاری بدنه خودرو، دو روش کلی صافکاری بدون رنگ و با رنگ وجود دارد که بسته به مهارت و صلاح‌دید صافکار یکی از این دو روش انتخاب می‌شود.

برای مثال، اگر ضربه وارد‌شده در حدی نباشد که به ورق و رنگ آسیب برسد (یعنی مثلا ورق آهن شکافته شود)، خودرو اصطلاحا با تقه گریسی صاف می‌شود. اما چرا تقه گریسی؟! برای صافکاری بی‌رنگ یک بخش از خودرو روش‌های مختلفی وجود دارد که مرسوم‌ترین و قدیمی‌ترین آن، چرب‌کردن بدنه با استفاده از گریس و در نهایت صاف کردن ورق با بهره‌گیری از ابزار‌آلاتی است که در ادامه به معرفی تک‌تک آنها خواهیم پرداخت.

هرچند که این روزها کمتر صافکاری از این روش برای ترمیم بدنه بهره می‌گیرد اما این اصطلاح چیزی است که در بین مردم مرسوم است.

صافکاری بدون‌رنگ روش‌های مختلفی از جمله همان صافکاری تقه گریسی مشهور، حرارتی و با استفاده از نور خورشید دارد که در هر یک از این روش‌ها، تنها هنر صافکار است که میزان تمیزی کار را مشخص می‌کند.

در واقع ذهنیتی که مردم از صافکاری بدون رنگ دارند، پدیداری موج‌های ریز پس از اتمام کار ‌روی سطح بدنه است که البته هرچقدر دقت و حوصله صافکار بیشتر باشد، این موج‌ها کمتر خواهند بود.


صافکاری بدون رنگ چه مراحلی دارد؟!

اما سوال اینجاست که برای ترمیم یک بخش از بدنه خودرو بدون تراشیدن رنگ، چه مراحلی باید طی شود؟ در واقع صافکاری بدون رنگ شبیه به کوزه‌گری اما با استفاده از تقه‌زدن و ‌روی فلزی سرد، خشک و محکم است.

برای مثال، تصور کنید یک موتورسیکلت با گلگیر جلوی شما برخورد کرده باشد و قصد صافکاری بدون رنگ آن بخش را داشته باشید.

در ابتدا صافکار باید قطعات اضافی همچون گل‌پخش‌کن‌ها را باز کرده و پس از آن نیز به باز‌کردن پیچ‌های گلگیر بپردازد. سپس سطح داخلی گلگیر را با بهره‌گیری از سمباده و آب به طور کامل تمیز و صیقلی کند تا ضربه‌های لازم به دقیق‌ترین حالت ممکن به بخش‌های مورد نیاز وارد شوند.

در مرحله بعد بخشی که نیاز به صاف‌کردن داشته باشد از طریق شعله مستقیم در پشت قطعه گرم می‌شود تا آهن گلگیر (یا هر بخش دیگری از بدنه) نرم شده و خاصیت چکش‌خواری آن بیشتر شود. صافکار با استفاده از ضرباتی که از طریق چکش، مُشتی‌ها و قالب تنه وارد می‌کند، آن قسمت از بدنه را به فرم صحیح می‌رساند.

سپس با قرار دادن قطعه بدنه در زیر نور آفتاب شروع به موج‌گیری مرحله به مرحله (از موج‌های درشت تا ریز با استفاده از فنرها) و ترمیم خطوط و قوس‌ها کرده که این مرحله از صافکاری با استفاده از مُشتی‌ها، قالب تنه مخصوص صافکاری بی‌رنگ و در نهایت انواع فنرها با شکل و اندازه‌های مختلف انجام می‌گیرد.

پس از موج‌گیری کامل بخش صاف شده در زیر نور آفتاب، وسایل و قطعات ‌روی خودرو بسته شده و الگو می‌شوند. برای مثال، ممکن است در ضربه وارد شده، بخشی از گوشه سینی چراغ‌ها نیز در اثر فشار گلگیر کج شده باشند و به همین خاطر پیش از بستن قطعات و تحویل خودرو به مشتری، مرحله میزان‌کاری قطعات اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما اگر خودرو را به صافکار حساس و خبره‌ای سپرده باشید، پس از مرحله صافکاری بدون رنگ به قلم‌گیری برخی نقاط نیاز پیدا می‌کنید. برای مثال اگر بخشی از ورق خودرو تا خورده باشد و یا در اثر برخورد تکه‌های کوچکی از رنگ قطره ریخته باشد، برای بخشیدن ظاهری بهتر به کار باید به نقاش مراجعه کرده و یا در صورت امکان و وجود تجربه کافی، کار قلم‌گیری را به صافکار بسپارید. در واقع در این مرحله باید رنگ خودرو را ساخته و با لیسه یا قلم‌مو‌های مخصوص رنگ با غلظت مناسب را با حساسیت بسیار زیاد ‌‌روی بخش‌های رنگ‌پریده زده و پس از خشک‌شدن و گذشت چند روز، روی نقطه قلم‌گیری شده را با سمباده بسیار نرم و آب (برای مثال ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰) آنقدر بتراشید که رنگ قلم‌گیری با بدنه هم‌سطح شود و سپس آن قطعه را به طول کامل پولیش کنید.


ادامه مقاله رو در سایت خودرویی دات کام بخوانید


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید 

@khodroei


برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.

www.khodroei.com


تماشای زیباترین و حرفه ای ترین عکسها را از انواع اتومبیل و موتورسیکلت و اتوبوس و کامیون در گالری سایت خودرویی از دست ندهید :)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۴:۳۷
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


به نقل از سایت خودرویی دات کام


میانگین عمری اتومبیل­ها روی جاده، رو به افزایش است که باید آن را مدیون صنایعی دانست که باعث افزایش عمر قطعات می­شوند به طوری که اتومبیل­های امروزی حتّی قابل اعتماد تر از اتومبیل­های یک دهه قبل هستند.


زمانی نه چندان دور طی مسافتی بالغ بر ۱۶۰ هزار کیلومتر برای یک اتومبیل به گونه­ای بود که به آن اتومبیل قدیمی و کهنه خطاب می­گردید ولی امروزه اتومبیل­های زیادی هستند که حتّی دو برابر این میزان نیز کار کرده بدون آنکه نیازی به تعمیر اساسی داشته باشند و یا فکر اسقاط کردن آنها ذهن دارنده را مشغول کند .


رنگ، بدنه و قسمت­های مختلفی از داخل کابین اتومبیل نیاز به دو برابر مراقبت بیشتر برای حفظ تازگی و جلای خود دارند . بنابراین یک وسیله نقلیه باید دارای شرایط ویژه­ای باشد تا بتواند ارزش خود را در بازار حفظ کند . برای اینکه یک اتومبیل ارزش خود را حفظ کند چگونه می­بایست از آن نگهداری کرد ؟


شستشو


چگونگی شستشو و نظافت اتومبیل


اتومبیل­ها کثیف می­شوند ، امّا چیزهایی غیر از آلودگی ممکن است به قسمت بیرون اتومبیل شما بچسبند . مواد آلاینده تولید شده توسط صنایع مختلف، باران­های اسیدی ، حشرات مرده ، شیره درختان و فضولات پرندگان همگی باعث آسیب رساندن جدی به رنگ بدنه اتومبیل می­شوند . امروزه رنگ اتومبیل­های مدرن تماماً توسط یک لایه شفاف پوشانده شده­اند تا محافظت بهتری از آنها به عمل آید آمّا حتّی این لایه نیز که در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید مقاومت بالایی دارد ، می­تواند در اثر مراقبت صحیح ، عمر طولانی­تری در حفظ کیفیت رنگ خودرو داشته باشد لذا توصیه می­شود که همواره بدنه خودروی خود را تمیز و واکس زده نگه داشته و آب و مواد آلاینده را از آن جدا کنید . همین دقت و توجه می­بایست که در داخل کابین اتومبیل نیز رعایت شود چون مثلا روغن سیب­زمینی سرخ کرده، سایر مواد غذایی چربی­دار، عرق بدن و گرد و خاک همگی باعث می­گردند داخل کابین اتومبیل دچار آسیب دیدگی شود . شامپو کردن پوشش پارچه­ای صندلی­ها باعث می­گردد مواد آلاینده­ای که به سطح آنها چسبیده، جدا شود . بعضا از افراد تصور می­کنند از روی شستشوی اتومبیل مطلع هستند ، در اینجا به این افراد توصیه می­شود اطلاعات خود را در این زمینه را فراموش کرده چون به طور مثال از میان اقلامی که در زیر کابین سینک آشپزخانه شما یافت می­شود ، فقط شاید محلول شیشه پاک­کن مناسب تمیز کردن اتومبیل باشد و الباقی به هیچ عنوان مناسب نیستند . برای نمونه محلول­هایی که برای شستشوی ظروف به کار می­روند فقط به درد همان کار می­خورند و بهتر است جهت شستشوی اتومبیل از محلول­هایی که به همین منظور در بازار وجود دارد استفاده کنید. آخرین قسمتی که در اتومبیل می­بایشت به تمیز کردن آن بعد از شستشو بپردازید، شیشه ها هستند .


اغلب رینگ­های چرخ اسپرت به رنگ نقره­ای هستند و سپس روی آنها لعاب پاشیده­اند لذا جهت تمیز کردن آنها همانند سایر سطوح رنگ شده اتومبیل رفتار کنید .


برای نظافت صندلی­هایی که دارای پوشش چرم طبیعی هستند می­بایست از تمیزکننده­های مخصوص استفاده کرده و در انتها از روغن­های مخصوص جلا دادن چرم برای تازه نگه داشتن آن بهره ببرید . به طور کاملاً جدی توصیه می­شود از ترکیبات و موتد محافظ که معمولاً براق کننده نیز هستند فقط برای تمیز کردن و جلا دادن جلو داشبورد استفاده کنید و از مالیدن آنها روی غربیلک چرمی فرمان و یا پدال­های پلاستیکی پرهیز کنید چون باعث کاهش چسبندگی دستان شما می­گردند که خطرات جدی را در بر دارد . شستشوی اتومبیل در زیر نور آفتاب باعث می­گردد لکه­هایی که روی بدنه آن به وجود می­آید قبل از آنکه پاک شوند خشک شده و اثر نامطلوبی روی رنگ بدنه ، بگذارد .


اولین مرحله در شستشوی بدنه خیس کردن آن بوده چون باعث می­گردد حشرات باقی مانده روی بدنه و همین­طور سایر آلاینده­های چسبیده به بدنه جدا شده و تمیز کردن آسان­تر انجام گیرد.


با ساتفاده از شیلنگ آب و فشار آن سعی کنید آلودگی­ها و از جمله نمک را که به داخل گلگیرها چسبیده­اند، از آن جدا کنید . برای جلوگیری از ترشح و انتشار آلاینده­های روی رینگ­های چرخ به روی بدنه توصیه می­شود ابتدا اقدام به نظافت آنها بنمایید و بعد از شستشوی رینگ­های چرخ حتماً آنها را خشک کنید و اگر قصد پولیش کردن آنها را دارید، این کار را هم زمان با پولیش کردن سایر قطعات رنگی بدنه انجام دهید . در این مرحله اتومبیل آمادگی آن را دارد که مورد شستشوی کامل قرار گیرد و برای شستشو توصیه می­شود از اسفنج­های نرم و یا الیاف پارچه­ای و کتانی نرم استفاده کنید چون در غیر این صورت رنگ بدنه دچار اسیب دیدگی و خراش خوردگی می­شود . برای خشک کردن نیز از پارچه­های مخصوص کتانی نرم استفاده و حتماً شیشه ها را هم از داخل و هم از خارج تمیز کنید .


مراحل مختلف شستشو :


ادامه ی این مقاله مفید را در سایت مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی بخوانید :

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید 

@khodroei


برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.

www.khodroei.com


تماشای جدیدترین و مهیج ترین کلیپهای خودرو و موتور سیکلت را در تماشاخانه سایت خودرویی دات کام از دست ندهید :)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۵ ، ۱۱:۳۹
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


در این مقاله از مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی با ۱۰ عادت بد در هنگام رانندگی آشنا خواهید شد که انجام آنها می‌تواند به خودروی شما آسیب برساند.


همه‌ی ما با اهمیت کارهایی مانند تعویض روغن، تعویض گردشی تایرها و تعویض تسمه‌های خودرو آشنا هستیم، چنین اقداماتی باعث می‌شود که خودروی ما کارکرد بهتری داشته باشد و برای سالها بتوان به آن اعتماد کرد. شاید بعضی از شما دارای تقویمی برای انجام سرویس‌های خودرو داشته باشید اما نحوه‌ی رانندگی شما در استفاده‌ی روزانه از خودرو تاثیر بسیار چشمگیری بر روی طول عمر خودرو و قطعات آن دارد. حتی برخی از رانندگان با تجربه نیز ممکن است دارای عادت‌هایی باشند که سبب فرسودگی و کاهش طول عمر خودروی آن‌ها شود، برای مثال عدم توجه به اطراف در هنگام دور زدن می تواند سبب آسیب‌های جدی و پر خرجی به اتومبیل شوند که به سادگی می‌شد از آ‌ن‌ها پیشگیری کرد.


در ادامه ۱۰ عادت رانندگی منفی که در طول زمان می‌توانند باعث آسیب جدی به اتومبیل شما شوند معرفی می‌شوند.


۱٫ قرار دادن دست روی اهرم تعویض دنده

تا زمانی که نمی‌خواهید اقدامی برای تعویض دنده انجام دهید هیچ نیازی نیست تا دست خود را روی اهرم دنده بگذارید قرار دادن دست روی اهرم تعویض دنده با عث اعمال فشار اضافی بر روی بوش‌ها و مکانیزم سنکرونیز جعبه دنده می‌شود و به مرور زمان آن‌ها را فرسوده خواهد کرد. بهترین کار این است که همواره هر دو دست خود را روی فرمان قرار دهیم و تنها در هنگام تعویض دنده‌ها از اهرم تعویض دنده استفاده کنیم.


۲٫ عدم استفاده از ترمز پارک

غفلت در خصوص استفاده از ترمز پارک باعث می شود که تمام وزن خودروی شما بر روی مکانیزم پارک جعبه دنده اعمال شود. این قطعه یک زبانه‌ی کوچک فلزی در داخل جعبه دنده‌های خودکار است. چنین کاری به مرور می‌تواند سبب آسیب دیدن و حتی شکستن این قطعه شود و در این صورت حالت P در جعبه دنده‌ی خودرو شما کاملا از کار خواهد افتاد. سعی کنید همواره از ترمز پارک استفاده کنید چون هیچ دلیل موجهی برای عدم استفاده از آن وجود ندارد.


۳٫ حمل وزن اضافه با اتومبیل

حتی اگر شما راننده یک خودروی لوتوس نباشید، مساله‌ی ساده‌سازی و سبک سازی خودرو در خصوص هر نوع اتومبیلی صادق است. اما منظور ما از سبک سازی این نیست که صندلی‌های عقبی و یا عایق‌های صوتی را از جای خود خارج کنید بلکه شما باید از حمل وسایل اضافی که به آن‌ها نیازی ندارید پرهیز کنید. هر کیلوگرم وزن اضافه در اتومبیل مصرف سوخت و پایداری خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد و همچنین تاثیر منفی بر روی سیستم تعلیق، ترمز و انتقال نیرو خواهد داشت، پس با بررسی داخل خودرو و صندوق عقب، مطمئن شوید که وسایل غیرضروری در خودرو وجود ندارد.


۴٫ راندن خودرو با مقدار سوخت کم

برخی اوقات هزینه‌ی پرکردن کامل باک خودرو با بودجه‌ی شما همخوانی ندارد و به همین خاطر ممکن است تنها ۵ یا ۱۰ لیتر بنزین بزنید. بسیاری از رانندگان نمی‌دانند که چنین کاری می‌تواند باعث آسیب جدی به اتومبیل شود. پمپ‌های بنزین جدیدی که در خودروها به کار می‌روند توسط بنزین موجود در باک خنک می‌شوند بنابراین زمانی که بنزین موجود در باک کم است پمپ نمی‌تواند به درستی حرارت خود را دفع کند و همین مورد باعث آسیب دیدن آن می‌شود. سعی کنید همواره باک بنزین خود را پر نگه داریدو یا حداقل نگذارید میزان آن از یک چهارم پایین‌تر برود.


۵٫ حرکت و توقف سریع

این یکی واقعا پر خطر است. شاید فشار دادن ناگهانی پدال گاز لذت بخش باشد اما این کار مصرف سوخت خودرو را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. توقف‌های ناگهانی نیز اگرچه گاهی اوقات اجتناب‌ناپذیر هستند اما باعث فرسایش سریعتر لنت و دیسک ترمز می شوند. بهترین استراتژی این است که همواره حواسمان به جلو باشد و برای شرایط پیش رو آماده باشیم و پدال ها را نیز به آرامی و نرمی فشار دهیم.


۶٫ بالا بردن دور موتور در هنگام سرد بودن پیشرانه

بهتر است که در زمان سرد بودن پیشرانه، یک یا دو دقیقه اجازه دهیم تا خودرو در حالت درجا کار کند، این کار سبب گرم شدن پیشرانه و بهبود روغن کاری آن می‌شود. به هر صورت بهتر است دور موتور را در هنگام سرد بودن پیشرانه بالا نبرید. درست است که در دور موتورهای بالا صدای زیبایی تولید می‌شود اما این کار باعث تغییرات ناگهانی دما در داخل پیشرانه می‌شود که می‌تواند به قطعات داخلی پیشرانه آسیب بزند. این کار ضمنا باعث وارد فرسایش بی مورد قطعاتی می‌شود که هنوز به طور کامل روغنکاری نشده اند. پیشرانه‌ی خودرو پس از گرم شدن، به نرمی و با صدای بهتری دورگیری خواهد کرد.


۷٫ پایین نگه داشتن پدال کلاچ

فرض کنید با خودرویی که دارای جعبه دنده‌ی دستی است در پشت چراغ قرمز قرار دارید، شما پدال کلاچ را در زیر پایتان پایین نگه داشته‌اید تا در هنگام سبز شدن چراغ فورا حرکت کنید. در تمام مدتی که پدال کلاچ را پایین نگه داشته اید قطعاتی مانند صفحه کلاچ، بلبرینگ کلاچ و اهرم کلاچ در حال آسیب دیدن هستند. پایین نگه داشتن کلاچ باعث می‌شود که صفحات آن خورده شده و دچار فرسایش شوند، چنین موردی می‌تواند باعث بروز ناگهانی ایراد در اتومبیل شود. بهترین کار این است که در هنگام توقف کلاچ را گرفته و دنده را در حالت خلاص قرار دهید و در هنگام سبز شدن چراغ نیز، با گرفتن دوباره‌ی پدال کلاچ دنده را جا زده و حرکت کنید.


۸٫ حرکت از دنده‌ی عقب به جلو در حالی که خودرو هنوز توقف کاملا نکرده است

زمانی که می‌خواهید در یک فضای کوچک پارک کنید به طور معمول شاید بارها دنده را از حالت عقب به جلو ببرید در حالی که خودرو هنوز در حال حرکت به سمت عقب است. چنین کاری را باید به خاطر هزینه‌های زیادی که در بر خواهد داشت کنار گذاشت. این کار باعث وارد آمدن فشار زیادی روی سیستم انتقال نیرو می‌شود چراکه قطعات را مجبور می‌کند تا در خلاف جهت حرکتشان حرکت کنند. پیشگیری از چنین آسیبی ساده است، تنها کافی است تا چند لحظه وقت بیشتری را صرف کرده و در هنگام تعویض دنده‌ها از توقف کاملا خودرو مطمئن شوید.


۹٫ درگیر نگه داشتن ترمز در سرپایینی‌ها

پایین آمدن از شیب (برای مثال از یک تپه) می‌تواند تا حدودی دلهره آور باشد. در چنین هنگامی شما پای خود را روی پدال ترمز نگه می‌دارید تا در صورتی که نیاز به توقف شد بتوانید به سرعت خودرو را متوقف کنید. اما این کار باعث افزایش حرارت و همچنین فشار آمدن به سیستم ترمز می‌شود و قطعاتی مانند لنت و دیسک ترمز ساییده خواهند شد. به جای این کار، در سراشیبی‌ها شما باید دنده‌ی خودرو را در دنده‌ی سنگین قرار دهید. این کار باعث می شود تا خودرو در وضعیت ترمز موتوری (Engine Braking) قرار گیرد و تنها با استفاده از فشار موجود در سیستم انتقال نیرو از افزایش سرعت خودرو جلوگیری شود. با امتحان کردن این کار متوجه خواهید شد که خاصیت ترمز موتوری می‌تواند درست به اندازه‌ی ترمز گرفتن در سراشیبی‌ها موثر باشد.


۱۰٫ عدم توجه به علائم هشدار

نادیده گرفتن صداهای اضافی مانند صدای جیر جیر و یا تق تق در خودرو کار آسانی است. اما باید توجه داشت که این صداها علائمی هستند که حاکی از وجود مشکل در خودرو هستند. در هنگام شنیدن شدن چنین صداهایی از خودرو بهتر است وقت را تلف نکنید چون شرایط می تواند بدتر هم شود. زمانی که خودروی شما صدای اضافه دارد بهتر است فورا آن را مورد بررسی قرار دهید چون این صداها علائمی هشداردهنده هستند.


کنار گذاشتن عادات نادرست رانندگی می‌تواند سخت باشد. به هر صورت صرف نظر از اینکه چه قدر زمان را پشت فرمان خودروی خود صرف می‌کنید باید به مساله‌ی مراقبت از خودرو توجه داشته باشید تا متحمل زیان‌ها و هزینه‌های غیر ضروری نشوید. اگر هر کدام از رفتارهای رانندگی که ذکر آن‌ها رفت را در خود مشاهده می‌کنید برای تشویق شدن به ترک آن‌ها بهتر است به هزینه ای که ممکن است روی دستتان بگذارند فکر کنید.


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید 

@khodroei


برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.

www.khodroei.com


تماشای جدیدترین و مهیج ترین کلیپهای خودرو و موتور سیکلت را در تماشاخانه سایت خودرویی دات کام از دست ندهید :)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۱۱:۴۷
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


سایت خودرویی دات کام در این مقاله 10 کوپه برتر حال حاضر جهان را بررسی میکند (عکس و مشخصات دو کوپه در اینجا نوشته می شود - ادامه در سایت منبع)


مرسدس بنز C کلاس کوپه


این خودرو دارای شکلی صیقلی و زیباست. مطابق با ذات و سنت مرسدس،C کلاس کوپه بیشتر مناسب راه‌های مستقیم و سرعت‌های کروز است تا بیراهه‌ها. البته اگر موشک بالستیک AMG C43 را انتخاب کنید اوضاع فرق خواهد کرد.

به لطف دو صندلی پشتی قابل‌استفاده، فضای کافی برای دیگران نیز وجود دارد تا از سواری این خودرو لذت ببرند. سرنشینان بالغ قدبلند فضای سر تنگی در عقب خواهند داشت اما در کل کابین خودرو فضای راحتی دارد.


آئودی A5


خریداران آئودی حتماً بدنه‌ی کوپه‌ی شیک این خودرو را دوست دارند. زیر پوست این خودرو اشتراکات فراوانی با مدل A4 وجود دارد و البته A5 نیز از همان میزان رفاه، راحتی و طراحی زیبای کابین سود می‌برد.

فضای بیش‌ازحد کافی در کابین برای ۴ نفر وجود داشته و صندوق ۴۶۵ لیتری نیز برای حمل اشیا مناسب است. مصرف سوخت و کارایی این خودرو نیز احساس‌برانگیز است و به دلیل شکل آئرودینامیک خودرو، حداقل صدای باد به گوش می‌رسد.



ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید 

@khodroei


برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.

www.khodroei.com


تماشای جدیدترین و مهیج ترین کلیپهای خودرو و موتور سیکلت را در تماشاخانه سایت خودرویی دات کام از دست ندهید :)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۵ ، ۱۶:۰۳
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


مرسدس بنز فوق العاده زیبای 2011 

ادامه عکساشو حتماااا از گالری سایت خودرویی دات کام ببینید :)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۱
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


راه‌های زیادی برای سنجش و ارزیابی صنعت خودرو در سطح بین المللی وجود دارد؛ اما یکی از این راه‌ها که به ویژه برای اغلب افراد جذاب و خواندنی است، سرعت خودرو‌ها و رتبه بندی آن‌ها بر این اساس است.


راه‌های زیادی برای سنجش و ارزیابی صنعت خودرو در سطح بین المللی وجود دارد؛ اما یکی از این راه‌ها که به ویژه برای اغلب افراد جذاب و خواندنی است، سرعت خودرو‌ها و رتبه بندی آن‌ها بر این اساس است. از همین روی است که می‌گویند در صنعت خودروی حال حاضر، سرعت دقیق‌ترین و صحیح‌ترین تأثیرات را به دنبال دارد.


این خودرو‌ها صرف نظر از طراحی و تکنولوژی ساخت خود، جزو سریع‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شوند. نکته آنکه در اینجا تأکید بر خودروهای تولیدی توسط کمپانی‌های تجاری است و در نتیجه خودروهای مسابقه‌ای از این فهرست خارج هستند. همچنین نکته دیگر آنکه این فهرست شامل خودروهایی است که ادعای داشتن بالا‌ترین سرعت از سوی آن‌ها، توسط مجلات و نشریات معتبر تخصصی خودرو تأیید شده است.


برای دیدن عکسهای جذاب و خواندن مشخصات جالب سریعترین خودروی های جهان حتما ادامه مطلب رو ببینید :



ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید 

@khodroei


برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.

www.khodroei.com


تماشای جدیدترین و مهیج ترین کلیپهای خودرو و موتور سیکلت را در تماشاخانه سایت خودرویی دات کام از دست ندهید :)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۱:۴۱
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی در این صفحه به این مقاله پرداخته و این خودروها را از نظر مصرف سوخت، قیمت، هزینه خودرو، آلایندگی، و دیگر موارد مقایسه کرده.

لطفا برای خواندن این مقاله و دیدن عکسها به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید 

@khodroei


برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.

www.khodroei.com


تماشای جدیدترین و مهیج ترین کلیپهای خودرو و موتور سیکلت را در تماشاخانه سایت خودرویی دات کام از دست ندهید :)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۲:۳۳
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


به نقل از سایت مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی :

محققان آلمانی سوخت دیزلی را تنها با استفاده از دی اکسید کربن و آب را تولید کردند.


واحد تولیدی شرکت آئودی در درسدن آلمان این نوع سوخت را تولید کرده است. این شرکت معتقد است که موتورهای مصرف کننده این سوخت علاوه بر تولید صدای کمتر آلودگی زیست محیطی کمتری را خواهند داشت.


برای تولید این سوخت در مرحله نخست باید هیدروژن موجود در آب از طریق برق توربین های بادی یا پنل های خورشیدی بیرون کشیده می شود.(آب از ترکیب هیدورژن و اکسیژن پدیده آمده است) در مرحله بعد و طی یک فرآیند شیمیایی اکسید کربن از دی اکسید کربن موجود در هوا استخراج می شود.


در مرحله سوم با ترکیب هیدروژن مرحله نخست و اکسید کربن استخراج شده در مرحله دوم زنجیره ای از هیدروکربن ها ایجاد می شود.


به گفته کارشناسان، این سوخت ضررهای کمتری نسبت به سوخت های فسیلی دارد و می توان از این سوخت به همراه سوخت های دیزلی رایج نیز استفاده کرد.

با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید 

@khodroei


برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.

www.khodroei.com

تماشای جدیدترین و مهیج ترین کلیپهای خودرو و موتور سیکلت را در تماشاخانه سایت خودرویی دات کام از دست ندهید :)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۱:۴۵
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی


به نقل از خودرویی دات کام :

مورچه‌های کوچک، برای این که تعداد بیشتری با سرعت بالاتر در مسیر حرکت کنند، ترافیک را خودسازماندهی می‌کنند.


بر اساس مطالعه جدید، مورچه‌ها در واکنش به تراکم بالاتر ترافیک در مسیرهایشان، به جای این که سرعت خود را کند کنند، سرعتشان را بالا می‌برند.


زمانی که محققان حاضر در دانشگاه هاله-ویتنبرگ آلمان با گذاشتن غذا در کنار مسیر تردد مورچه‌ها، ذخیره غذایی آن‌ها را افزایش دادند، مورچه‌ها حدود ۵۰ درصد سرعت حرکتشان را بالا بردند.


زمانی که غذا افزایش می‌یابد، مورچه‌های بیشتر برای حمل آن‌ به لانه اعزام می‌شوند. با افزایش تراکم مورچه‌ها، تعداد برخوردهای بین آن‌ها افزایش می‌یابد . محققان نشان دادند این برخوردها به مورچه‌ها فرصت گرفتن اطلاعات و تغییردادن رفتارشان بر اساس آن را می‌دهد.


محققان همچنین قوانین رفتار مورچه‌ها را شناسایی کردند؛ به طور مثال، کارگرانی که به کلونی برمی‌گشتند، برای اجتناب از برخورد با مورچه‌های در حال ورود به لانه، اغلب به سمت چپ و نه راست حرکت می‌کردند. همچنین، به جای جداشدن در لاین‌ها مانند ترافیک انسانی، مورچه‌ها از درجه‌ای از جدایی استفاده کردند و مورچه‌های داخل لانه بیشتر از دست راست مسیر استفاده می‌کردند.


این مشاهدات بر روی مورچه‌ای موسوم به Formica pratensis انجام شد؛ این گونه مورچه در چمن‌های باز زندگی کرده و از عسلک شته به عنوان منبع کربوهیدرات استفاده می‌کند.


این کلونی‌ها نزدیک مکان‌های تغذیه مطلوب ساکن می‌شوند، یعنی جایی که مورچه‌ها جوامع شته را رشد داده و از آن‌ها محافظت می‌کنند؛ بنابراین، سفرهای مکرر آن‌ها با استفاده از مسیرهای مناسب کارآمدتر هستند.


در این مطالعه، محققان از ۱۸۶۵ مورچه منفرد که بر روی قطعه‌ای ۱۵ سانتی‌متری از یک مسیر تردد می‌کردند، فیلم گرفتند. آن‌ها این ویدیو را در هر ۵۰ فریم یک بار متوقف و تعداد مورچه‌های موجود بر روی هر لاین را شمارش می‌کردند؛ در تراکم‌های متوسط و پایین، مورچه‌ها لاین‌های مرکزی را ترجیح می‌دادند.


از میان تمامی این مورچه‌ها، سرعت ۴۹۶ مورچه بررسی شد؛ برخوردهای بین مورچه‌ها شامل لمس‌کردن شاخک‌ها یا تبادل مایعات بود و مشخص شد که تعداد برخوردها با تراکم آن‌ها افزایش یافت، اما این تراکم، جریان ترافیک را کند نکرد.


حتی در صورت وجود بالاترین تراکم، ترافیکی بین این حشرات مشاهده نشد و مورچه‌ها سرعتشان را افزایش می‌دادند؛ آن‌ها همچنین از لاین‌های مرکزی مسیر جدا می‌شدند و این امر منجر به بهینه‌سازی خودسازماندهی‌شده ترافیک می‌شد.


جزئیات این تحقیق در مجله Naturwissenschaften منتشر شده است.

منبع : www.khodroei.com


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید 

@khodroei


برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.

www.khodroei.com


تماشای جدیدترین و مهیج ترین کلیپهای خودرو و موتور سیکلت را در تماشاخانه سایت خودرویی دات کام از دست ندهید :)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۱۲:۲۵
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی