وبلاگ خبری خودرویی

مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرو

وبلاگ خبری خودرویی

مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرو

۱۵ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

نگاهی به کارخانه خودرو سازی لامبورگینی

لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال ۱۹۶۳ تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.

مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید. همراه باشید…

تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.

بگذارید اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست می بینید، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۵ ، ۱۷:۲۹
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس

در این مقاله به بررسی آپشن‌های خودروهای لوکس می‌پردازیم که غیرضروری و افراطی هستند. برخی از این امکانات شاید حتی یک بار هم در طول عمر خودرو مورد استفاده قرار نگیرند.

هنگامی که بنتلی ساعت مکانیکی ۱۷۰ هزار دلاری شاسی بلند لوکس بنتایاگا را عرضه کرد، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. ما قبلا نیز در خودروهای خاصی که بازه‌ی قیمتی آن‌ها بالاتر از یک میلیون دلار است، چنین آپشن‌ها و امکاناتی را دیده بودیم. اما این مورد فقط یک ساعت مکانیکی است؛ با اینکه این ساعت وسیله‌ای بسیار کاربردی است اما باید گفت که امروزه تلفن‌های هوشمند می‌توانند زمان را بسیار دقیق‌تر از این ساعت نشان دهند. در ضمن ساعتی با چنین قیمتی در خودرویی عرضه می‌شود که قیمت پایه‌ی آن ۲۳۲ هزار دلار است، که بدین ترتیب با سفارش این ساعت قیمت خودرو به نزدیک دو برابر افزایش خواهد یافت.

این آپشن واقعا افراطی و غیر ضروری است. برای خرج کردن پول روی آپشن‌هایی که در حقیقت هیچ نیازی به آن‌ها وجود ندارد راه‌های دیگری نیز وجود دارد. ما در ادامه لیستی از آپشن‌های غیر ضروری و بسیار افراطی را فراهم آورده‌ایم که همگی در لیست‌های سفارشی عادی خودروسازان وجود دارند. گزینه‌هایی که در این لیست وجود دارند همگی در بخش سفارش وب‌سایت‌های سازندگان موجود هستند و خودروسازان نیز برای برطرف کردن عطش افراد ثروتمند به اینگونه آپشن‌ها، کاملا پاسخگو هستند. برای مثال هنگام خریداری رولزرویس فانتوم کوپه‌ی ۴۴۰ هزار دلاری، می توانید رنگ آن را به رنگ چشمان سگ خانگی‌تان سفارش دهید یا برای تریم و تزئینات داخلی آن چوبی را سفارش دهید که در ساخت تابوت اجدادتان بکار رفته است.

به نظر می‌رسد که بنتلی، برچسب قیمت ۲۳۲ هزار دلاری را برای شاسی‌بلند لوکس بنتایاگا کافی نمی‌داند و این خودرو را به اندازه‌ی کافی گران نمی‌داند. بنابراین آن‌ها مدل First Edition را تولید کردند که ۲۹۷ هزار و ۴۰۰ دلار قیمت دارد و دارای بهینه سازی‌ها و تفاوت‌هایی نسبت به مدل استاندارد است. این مدل خاص را می‌توانید با ساعت‌های Breitling که قیمتی بین ۱۰ تا ۲۱ هزار دلار دارند سفارش دهید. از این نسخه‌ی خاص تنها به تعداد ۶۰۸ دستگاه ساخته خواهد شد. بنتلی همچنین ساعت مولینر توربیلون (Mulliner Tourbillon) را نیز در این مدل بصورت آپشن عضه می‌کند که دیگر قابلیت جدا شدن از داشبورد و نصب روی مچ دست را ندارد. بنتلی تنها ۴ عدد از این ساعت ها را در هر سال به فروش می‌رساند و دلیل آن این است که یک صنعتگر ماهر در Breitling این ساعت‌ها را بصورت دست ساز تولید می کند و ساخت هر ساعت ۳ ماه زمان می برد.

%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa

بدنه‌ی این ساعت از شمش طلای خالص ساخته شده است و می‌توان آن را از جنس طلای زرد و یا سفید سفارش داد. سطح صفحه‌ی ساعت نیز در رو رنگ سیاه چوبی و سفید مروارید قابل سفارش است. روی صفحه‌ی ساعت، به جز اعداد ۱۲، ۳ و ۹ سایر اعداد با هشت عدد الماس نشان داده شده‌اند و در موقعیت ساعت ۶ نیز یک پنجره‌ی کوچک وجود دارد که از داخل آن می‌توان چرخش قطعات مکانیکی داخلی این ساعت لوکس سوئیسی را مشاهده کرد. این قطعات مکانیکی اما نیاز به مراقبت نیز دارند تا آسیب نبینند، چراکه این خودرو ممکن است برای روزها و هفته ها در خانه پارک شود، بنابراین بنتلی یک مکانیزم برقی برای این ساعت تدارک دیده است.

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ دی ۹۵ ، ۱۷:۰۸
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۵ ، ۱۷:۰۱
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

یافتن ایرادات خودرو

هر کدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه هایی است که می تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند.

بعضی از مشکلات تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه قابل شناسایی است. اما بعضی از ایرادات را می توان شخصا پیدا و برای رفع آن اقدام نمود.
تعدادی از عیوب خودرو و علل بوجود آمدن آن در ادامه ذکر می شود.

مشکل: کلاچ به راحتی پایین می رود ولی دنده ها عوض نمی شوند

توضیح مشکل: پدال کلاچ را فشار می دهید و پدال به زمین می رسد. با اینکه پدال به زمین رسیده است ولی شما هنوز نمی توانید دنده ها را عوض کنید. این مشکل در برخی خودرو ها ممکن است ناگهانی صورت گیرد و در برخی به تدریج.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
کابل اتصال کلاچ خراب شده است.
کابل اتصال کلاچ قطع شده است.
در مدار هیدرولیک کلاچ روغن تمام شده است.
در مدار هیدرولیک کلاچ نشت وجود دارد.

مشکل: تعویض دنده مشکل است

توضیح مشکل: هنگامیکه موتور گرم است و دنده را عوض می کنید، احساس برخورد آهن در گیربکس می کنید. گاهی تعویض دنده خیلی مشکل می شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
روغن گیربکس کم شده است.
روغن گیربکس کثیف شده است.
در گیربکس مشکل درونی ایجاد شده است.
سرعت گاز ندادن موتور خیلی بالا است.
اتصالات CV یا U خودرو شما فرسوده شده اند.
اتصال گیربکس از تنظیم خارج شده است و یا خراب شده است.

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۵ ، ۱۹:۰۶
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

فنر تولید خودرو پرید

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی آمار تولید ۹ ماه امسال خودروسازان داخلی را اعلام کرد که طبق آن، سه خودروساز بزرگ داخلی در مجموع با تولید ۸۱۳ هزار و ۶۳۱ دستگاه انواع محصول سواری، به رشدی ۴۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دست یافتند

سه خودروساز بزرگ داخلی شامل ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو، در بیشتر تولیدات خود با افزایش تیراژ مواجه شده‌اند. اگر روند تولید ماهانه را نیز لحاظ کنیم، باز هم خودروسازان توانسته‌اند تیراژ خود را افزایش دهند. بر این اساس، غول‌های جاده مخصوص در آذرماه ۱۱۲ هزار و ۶۰۱ دستگاه انواع سواری را تولید کرده و در مقایسه با ماه قبل، ۶۸۲ دستگاه افزایش تیراژ داشته‌اند.بنابر آمار اعلامی اما ایران‌خودرو با تولید ۴۵۱ هزار و ۴۸۶ دستگاه محصول در ۹ ماه امسال، افزایشی ۶/ ۳۴ درصدی را تجربه کرده و سایپایی‌ها نیز که ۲۲۳ هزار و ۶۹۶ دستگاه تیراژ داشته‌اند، رشدی ۲/ ۴۶ درصدی را به خود می‌بینند. از پارس‌خودرو نیز خبر می‌رسد که این شرکت با ثبت بیشترین رشد ۹ ماهه در بین خودروسازان بزرگ داخلی، تیراژ خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش داده و به ۱۳۸ هزار و۴۴۹ دستگاه رسانده است. افزایش تولید خودروهای داخلی اما در شرایطی است که در آمار قبلی نیز با صعود قابل‌توجه تیراژ روبه‌رو بودیم و به‌نظر می‌رسد این موضوع از افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی سرچشمه گرفته است. البته با وجود افزایش تیراژ، به‌نظر می‌رسد خودروسازان داخلی هنوز هم با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند. به عبارت بهتر، اگرچه خودروسازان این روزها فروش خوبی دارند، اما این موضوع نتوانسته آن طور که باید، بر نقدینگی آنها اثر مثبت بگذارد؛ زیرا بخش قابل توجهی از فروش شان، به‌صورت چکی و اعتباری بوده است.

رانا، تنها جا مانده ایران‌خودرو

سری اما به جزئیات آمار اعلامی بزنیم و ببینیم اوضاع تولید انواع خودرو در ۹ ماه امسال به چه شکل بوده است. طبق آمار، ایران‌خودرویی‌ها تا پایان آذرماه امسال در مجموع ۴۵۱ هزار و ۴۸۶ دستگاه انواع محصولات سواری را به تولید رسانده‌اند که این رقم سبب افزایش تیراژ ۶/ ۳۴ درصدی آنها شده است. در بین محصولات تولیدی، بیشترین تیراژ نصیب پژو ۲۰۶ شده است، خودرویی که با جا گذاشتن ۴۰۵ و پارس، حالا پرتیراژترین محصول بزرگترین خودروساز ایران به شمار می‌رود.

آبی‌های جاده مخصوص در ۹ ماه امسال ۱۱۱ هزار و ۳۵۱ دستگاه پژو ۲۰۶ را به تولید رسانده‌اند تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴/ ۵۱ درصد افزایش تیراژ در این محصول داشته باشند. همچنین پژو ۴۰۵ نیز که در حال حاضر با فاصله اندکی از ۲۰۶، دومین محصول پر تیراژ ایران‌خودرو به‌شمار می‌رود، تیراژی ۱۰۹ هزار و ۶۹۹ دستگاهی را تا پایان آذرماه از خود به جا گذاشته تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳/ ۳۴ درصد افزایش تولید را تجربه کند.این محصول علاوه‌‌بر تهران، در سایت خراسان ایران‌خودرو نیز به تولید می‌رسد و در حال حاضر سومین محصول پرتیراژ خودروسازی کشور (پس از پراید و ۲۰۶) محسوب می‌شود.طبق آمار، تولید ۴۰۵ در سایت تهران کاهشی بوده، اما افزایش تیراژ در سایت خراسان سبب رشد کلی تولید این محصول شده است.افزایش تولید ۲۰۶ و ۴۰۵ اما در حالی است که دیگر پژوی ایران‌خودرو یعنی «پارس» نیز با صعود تیراژ مواجه شده است. بر این اساس، آبی‌های جاده مخصوص در ۹ ماه امسال ۸۸ هزار و ۹۷۲ دستگاه پارس را به تولید رسانده و در نتیجه با افزایش ۸‌درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شده‌اند.


 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ دی ۹۵ ، ۱۷:۲۲
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

تعمیر المنت های سوخته گرم کن شیشه عقب خودرو

گرمکن شیشه عقب در دو صورت خراب میشود :
۱- خرابی اتصالات و سوکت ها
۲- قطعی المنت ها
در ادامه قصد آموزش تعمیر المنت های سوخته در گرم کن شیشه عقب خودرو را داریم پس با ما همراه باشید
تعمیر المنت های سوخته در گرم کن شیشه عقب خودرو
وسایل مورد نیاز :
۱ – رنگ با قابلیت رسانایی
۲ – رقیق کننده رنگ
۳ – نوار چسب
۴ – پاک کننده سیلیکون
۵ – قلم موی ظریف
اطراف نقطعه قطعی مدار المنت روی شیشه را با پاک کننده سیلیکون ، تمیز نموده و دو تکه نوار چسب رابه پایین و بالای خط المنت بچسبانید. قوطی رنگ را به خوبی تکان داده و با استفاده از قلم مو ، و با فاصله زمانی ۱۵ دقیقه بر روی محل مورد نظر رنگ بزنید.
سپس نوار چسب را برداشته و اجازه دهید تا قبل از برقرار کردن برق در المنت ها رنگ کاملا خشک شود (پس از ۲۴ ساعت) ، لایه های باقی مانده و اضافی را با چاقو پاک نمایید.

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ دی ۹۵ ، ۱۷:۳۷
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

سیستم HAC چیست؟

شاید این سیستم زیاد برای شما آشنا نباشد ولی احتمالا این اسم را در خودروهایی مانند تویوتا پرادو، لکسوس IS300 و یا کیا سول شنیده باشید. ما در این مقاله برای شما این سیستم را شرح می‌دهیم.

سیستم HAC یا همان HILL START ASSIST CONTROL به “کمک و کنترل به شروع حرکت در شیب” اطلاق می‌شود.

زمانی که خودرو در شیب شدیدی قرار دارد، تا شما بخواهید شروع به حرکت کنید یعنی ترمز دستی را رها کنید یا پا از روی ترمز بردارید و پا روی گاز خودرو بگذارید و اقدام به گاز دادن کنید، خودرو مقداری به عقب می‌رود یا در خودروهای دنده دستی اگر عکس‌العمل شما در نیم کلاچ کردن ضعیف باشد، خودرو مقداری به عقب می‌رود که اگر خودرویی پشت سر شما باشد یا عابری پشت سر شما در حال عبور باشد، با عقب رفتن خودرو، امکان برخود با آن‌ها را دارید که باعث ایجاد خسارت می‌شود. حال این مشکل با HAC کاملا برطرف می‌شود. این سیستم به کمک شما می‌آید تا از طریق چند سنسور، شیب را تشخیص داده و وقتی که شما پدال ترمز را رها می‌کنید خودرو (بر خلاف خودروهایی که به این سیستم مجهز نیستند) به عقب نمی‌رود و سر جای خود می‌ایستد. اگرچه شما پدال ترمز را رها کردید و حتی از ترمز دستی هم استفاده نمی‌کنید اما هنوز این سیستم از نیروی ترمز استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد خودرو به سمت عقب برود تا زمانی که شما اقدام به فشار دادن پدال گاز نکنید خودرو تکان نمی‌‌خورد، اما با فشار دادن پدال گاز خودرو بدون حرکت به عقب، شروع به حرکت می‌کند.


 

منبع: در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۵ ، ۱۴:۵۰
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

کامیون های شگفت بنز در آینده

این طرح یک کامیون کلاس E است که برای ترابری مایعات فشرده برنامه‌ریزی شده است و پیمان است به یکی از تند‌ترین و کارآمدترین کامیون‌های روی زمین تبدیل شود.
آیا تاکنون به این اندیشه کرده‌اید، که کامیون‌های آینده چه شکل و شمایلی پیدا خواهند کرد؟ تا چه حد تغییر کرده یا چه کاربردهای دیگری پیدا می‌کنند؟ مرسدس با طراحی کامیون کلاس E این ذهنیت را به نمایش درآورده است.
مرسدس قصد دارد در آینده با این مدل مفهومی و فرضی کلاس E خود در مرکز توجهات پیمان گیرد و به خوبی بدرخشد.
این طرح یک کامیون کلاس E است که برای ترابری مایعات فشرده برنامه‌ریزی شده است و پیمان است به یکی از تند‌ترین و کارآمدترین کامیون‌های روی زمین تبدیل شود.

از لحاظ تئوریک، این کامیون قدرتش را از ۱۰ باتری استوانه‌ای بزرگ می‌گیرد. به راستی باید گفت این کامیون کاملا به چهره برقی طراحی شده است.
سرعت این خودروی آینده به انگیزه ضریب کشش پائین و همچنین عوامل کارساز در برابر بادهای پهلویی بسیار است.

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب

با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۵ ، ۱۵:۳۶
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسه‌ای باشد، ممکن است که کاملا نیز تابع سلیقه باشد؛ چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری شناخته شده خودروسازی کره که البته در واقع یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند.

2016-hyundai-elantra-6 %d8%b3%d8%b1%d8%a7%d8%aa%d9%88

ورود کیا سراتو به حدود هشت سال قبل بر می گردد در حالی که نسل جدید هیوندای الانترا پس از وقفه ای دو دهه ای (هیوندای آوانته تولیدی کرمان موتور در واقع نسل سوم هیوندای الانترا بود که البته با نام آوانته در کشورمان عرضه شد) به ایران بازگشت و به واسطه طراحی ظاهری اش که تابع همان امواج مورد علاقه طراحان هیوندای در چند سال اخیر بوده و به دلیل شباهت زیاد به برادر بزرگترش با نام سوناتای کوچک شهرت یافته است در حالی که کیا پس از تجربه موفقیت در نسل قبلی سراتو در نسل جدید آن باز هم دست به تحولاتی همه جانبه زده است. البته این نسل سراتو هم شباهت هایی با کیا اپتیما دارد.

هیوندای الانترا مدل ۲۰۱۷ دارای یک جفت چراغ جلوی پروژکتوری باریک به همراه جلوپنجره ای عریض تر و شش گوشه ای زایه دارتر با قسمت های افقی است. در قسمت زیرین جلوی این خودرو نیز عناصری بومرنگ شکل برای جای گیری چراغ های مه شکن گرد تعبیه شده است.

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ دی ۹۵ ، ۱۸:۱۵
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی

راه های تشخیص قطب های مثبت و منفی باتری خودرو

هر باتری از دو سر ( قطب ) مثبت و منفی تشکیل می شود . این دو قطب به شیوه های مختلفی قابل شناسایی می باشند .

۱ – تشخیص نوع قطبین به کمک رنگ :
در طراحی و تولید باتری ها یک استاندارد همیشه بوده است که قطب مثبت همیشه به رنگ قرمز و قطب منفی همواره به رنگ سیاه یا آبی در نظر گرفته شده است . این استاندارد در سایر دستگاه های دیجیتالی که نوع قطبین در بکارگیری آن ها تاثیر دارد نیز به کار می رود .

۲- اندازه قطبین :
شرکت های تولید کننده باتری های خودرو استاندارد دیگری نیز رعایت می کنند که آن اندازه سر باتری است . همان طور که در شکل زیر می بینید قطب مثبت از قطب منفی بزرگتر و کلفت تر طراحی شده است .

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۵ ، ۱۵:۰۲
تیم نویسندگان مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرویی