وبلاگ خبری خودرویی

مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرو

وبلاگ خبری خودرویی

مرکز جامع خبری و فروشگاهی خودرو

آپشن‌های غیرضروری و افراطی خودروهای لوکس

در این مقاله به بررسی آپشن‌های خودروهای لوکس می‌پردازیم که غیرضروری و افراطی هستند. برخی از این امکانات شاید حتی یک بار هم در طول عمر خودرو مورد استفاده قرار نگیرند.

هنگامی که بنتلی ساعت مکانیکی ۱۷۰ هزار دلاری شاسی بلند لوکس بنتایاگا را عرضه کرد، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. ما قبلا نیز در خودروهای خاصی که بازه‌ی قیمتی آن‌ها بالاتر از یک میلیون دلار است، چنین آپشن‌ها و امکاناتی را دیده بودیم. اما این مورد فقط یک ساعت مکانیکی است؛ با اینکه این ساعت وسیله‌ای بسیار کاربردی است اما باید گفت که امروزه تلفن‌های هوشمند می‌توانند زمان را بسیار دقیق‌تر از این ساعت نشان دهند. در ضمن ساعتی با چنین قیمتی در خودرویی عرضه می‌شود که قیمت پایه‌ی آن ۲۳۲ هزار دلار است، که بدین ترتیب با سفارش این ساعت قیمت خودرو به نزدیک دو برابر افزایش خواهد یافت.

این آپشن واقعا افراطی و غیر ضروری است. برای خرج کردن پول روی آپشن‌هایی که در حقیقت هیچ نیازی به آن‌ها وجود ندارد راه‌های دیگری نیز وجود دارد. ما در ادامه لیستی از آپشن‌های غیر ضروری و بسیار افراطی را فراهم آورده‌ایم که همگی در لیست‌های سفارشی عادی خودروسازان وجود دارند. گزینه‌هایی که در این لیست وجود دارند همگی در بخش سفارش وب‌سایت‌های سازندگان موجود هستند و خودروسازان نیز برای برطرف کردن عطش افراد ثروتمند به اینگونه آپشن‌ها، کاملا پاسخگو هستند. برای مثال هنگام خریداری رولزرویس فانتوم کوپه‌ی ۴۴۰ هزار دلاری، می توانید رنگ آن را به رنگ چشمان سگ خانگی‌تان سفارش دهید یا برای تریم و تزئینات داخلی آن چوبی را سفارش دهید که در ساخت تابوت اجدادتان بکار رفته است.

به نظر می‌رسد که بنتلی، برچسب قیمت ۲۳۲ هزار دلاری را برای شاسی‌بلند لوکس بنتایاگا کافی نمی‌داند و این خودرو را به اندازه‌ی کافی گران نمی‌داند. بنابراین آن‌ها مدل First Edition را تولید کردند که ۲۹۷ هزار و ۴۰۰ دلار قیمت دارد و دارای بهینه سازی‌ها و تفاوت‌هایی نسبت به مدل استاندارد است. این مدل خاص را می‌توانید با ساعت‌های Breitling که قیمتی بین ۱۰ تا ۲۱ هزار دلار دارند سفارش دهید. از این نسخه‌ی خاص تنها به تعداد ۶۰۸ دستگاه ساخته خواهد شد. بنتلی همچنین ساعت مولینر توربیلون (Mulliner Tourbillon) را نیز در این مدل بصورت آپشن عضه می‌کند که دیگر قابلیت جدا شدن از داشبورد و نصب روی مچ دست را ندارد. بنتلی تنها ۴ عدد از این ساعت ها را در هر سال به فروش می‌رساند و دلیل آن این است که یک صنعتگر ماهر در Breitling این ساعت‌ها را بصورت دست ساز تولید می کند و ساخت هر ساعت ۳ ماه زمان می برد.

%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa

بدنه‌ی این ساعت از شمش طلای خالص ساخته شده است و می‌توان آن را از جنس طلای زرد و یا سفید سفارش داد. سطح صفحه‌ی ساعت نیز در رو رنگ سیاه چوبی و سفید مروارید قابل سفارش است. روی صفحه‌ی ساعت، به جز اعداد ۱۲، ۳ و ۹ سایر اعداد با هشت عدد الماس نشان داده شده‌اند و در موقعیت ساعت ۶ نیز یک پنجره‌ی کوچک وجود دارد که از داخل آن می‌توان چرخش قطعات مکانیکی داخلی این ساعت لوکس سوئیسی را مشاهده کرد. این قطعات مکانیکی اما نیاز به مراقبت نیز دارند تا آسیب نبینند، چراکه این خودرو ممکن است برای روزها و هفته ها در خانه پارک شود، بنابراین بنتلی یک مکانیزم برقی برای این ساعت تدارک دیده است.

 

ادامه مطلب در سایت جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب


با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام همراه باشید.
khodroei@

برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com

نظرات  (۱)

۱۵ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۷ علی کلاته عربی
با عرض سلام و خسته نباشید
خوشحال میشم به وبلاگ ماهم سر بزنید
مرکز تخصصی آپشن هیوندای و کیا
shayankhodro.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی