جلوبندی خودرو چگونه کار میکند؟
امروزه راحتی و آسایش سرنشینان یک خودرو مهمترین دغدغه خودروسازان است و یکی از عواملی که بر هم زننده این آرامش در خودرو است، منتقل شدن ضربات متعدد و شدید ناشی از ارتعاشات خارجی به سرنشینان است.
اصلیترین قسمت جلوبندی خودرو را کمکفنر جلو تشکیل میدهد که با خرابی جلوبندی، اول به سراغ کمک فنر میروند و آن را تعمیر میکنند. آسیبدیدگی و یا شل بودن کمکفنر سبب لرزش فرمان میشو د که با وارد شدن به ناهمواریهای خیابانها با صدا همراه خواهد شد. خرابی و تکانخوردن بیش از حد سیبک باعث لرزش فرمان و خرابی جلوبندی میشود. تنظیم نبودن فرمان، باعث ایجاد لرزش در غربیلک میشود، پس تنظیم فرمان را فراموش نکنید. اگر در زمان ترمز کردن، فرمان خودرو شما لرزش پیدا کرد، دیسک و صفحه خودرو شما دچار مشکل شده است. اگر دیسک چرخهای شما دچار تاب شده باشد سبب لرزش فرمان میشود که با تراشکاری آن، این عیب را برطرف میکنند ولی اگر میزان این انحناء زیاد باشد، دیسک خودرو شما نیاز به تعویض دارد. اشکال در اتصالات فرمان و تنظیم نبودن زوایای چرخ میتواند باعث انحراف خودرو از مسیر مستقیم شود. زمانی که فرمان خودرو را برای چند لحظه از دست خود جدا میکنید، تمایل خودرو را به یک سمت میبینید که با تنظیم چرخها این ایراد برطرف میشود.
ادامه مطلب در سایت
جامع خبری و فروشگاهی خودرویی
ادامه مطلب
با خودرویی در تلگرام و اینستاگرام
همراه باشید
khodroei@
برای اطلاعات بیشتر به سایت خودرویی
دات کام مراجعه فرمائید.
www.khodroei.com